اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تئاتر پساکرونا| برجی: موافق بازگشایی سالن‌های تئاتر نیستم/ سالن‌های کوچک با تهویه اندک خطرساز هستند

علی برجی، بازیگر و کارگردان تئاتر عنوان کرد: من خیلی موافق بازگشایی سالن‌های تئاتر نیستم چرا که فضاهای بسته حتی با رعایت همه پروتکل‌ها هم خطرساز است و مسئله اول باید برای ما جان هنرمندان و مخاطبان باشد.

تئاتر پساکرونا| برجی: موافق بازگشایی سالن‌های تئاتر نیستم/ سالن‌های کوچک با تهویه اندک خطرساز هستند

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، با درخواستی که به تازگی سیدعباس صالحی برای بازگشایی سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت مشروط به رعایت مسائل بهداشتی از ستاد ملی مقابله با کرونا داشته،‌ در این جلسه مشخص شد که با حداکثر 50 درصد ظرفیت از ابتدای تیر ماه سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت بازگشایی خواهند شد و بلافاصله پس از آن نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه‌ای برای بازگشایی سالن‌ها منتشر کرد..

در ارتباط با ابلاغیه اخیر و بازگشایی سالن‌های تئاتر اول تیر ماه تصمیم داریم با کارشناسان عرصه نمایش گفت وگو کرده و نظرشان را در ارتباط با اعتماد سازی مردم، امنیت جانی هنرمندان و مردم و تمهیدات این عرصه بپرسیم که در شماره پنجم با علی برجی، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون گفت‌وگو کردیم.

«علی برجی»،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس درباره بازگشایی سالن‌های نمایش ، چالش‌های کرونایی و اعتمادسازی مخاطب گفت: واقعیت این است که من همین الان درگیر ماجرای کرونای خانواده‌ام هستم و مادرم در بخش مراقبت‌های ویژه است و این روزها مدام به بیمارستان‌های مختلف سر زده‌ام. بهرحال من خودم درگیر هستم و به اطمینان به شما می‌گویم که قطعا این اتفاق، برآیند ‌خوبی نخواهد بداشت، این را از زبان کسی بشنوید که از این ماجرا آسیب زیادی دیده است.

وی در ادامه افزود: ماجرا این است که ما قدری کرونا را سرسری گرفتیم و این اهمال کاری گسترش یافته است. بهرحال طبق تحقیقات جدید یکی از بزرگترین اتفاقاتی که برای سرایت ویروس رخ می‌دهد، قرار گرفتن در فضاهای بسته است حتی سطوح و چیزهای دیگر کمتر بحث سرایتی دارد. طبیعتا سالن‌های نمایش هم فضای بسته است و خیلی سالن‌های خصوصی ما حتی تهویه درست ندارند و یا اینکه خیلی کوچک هستند و مخاطبان و بازیگران نفس به نفس می‌شوند. همین کلمه «نفس به نفس» خودش یک زنگ خطر برای انتقال ویروس است!

وی با تأکید بر اینکه موافق بازگشایی سالن‌های تئاتر نیست، افزود: من خودم می‌دانم همه ما و دوستان ما زندگی‌مان از این راه می‌گذرد و شرایط سخت است. دولت هم که از مراکز فرهنگی حمایتی نمی‌کند و اصلا انگار فراموش کرده است وظیفه‌ای در این راستا دارد! حتی بیانیه‌ای که وزارت بهداشت و دفتر ریاست جمهوری برای بازگشایی فضاهای فرهنگی ـ هنری دادند اسمی از تئاتر در آنها برده نشده است.!

برجی ، درباره 50 درصد استفاده از سالن و پروتکل‌های دیگر گفت: مگر سالن‌های ما چقدر گنجایش دارد که 50 درصد پر شود؟ اصلا چقدر این کار مقرون به صرفه است؟ ما همینطور مشکل تماشاگر داشتیم و مطمئن باشید این ایام هم مردم زیاد نخواهند آمد.علاوه بر این چالش دیگر هم انباشتگی کارها پشت درب‌های بسته است و همه اینها یک فضای پساکرونایی در این اوضاع کرونایی ایجاد می‌کند که نگران کننده است.

وی در پایان گفت: اعتقاد من این است که با همه مشکلات و سختی‌هایی که ما داریم مسئله اول باید جان هنرمندان و مردم در اولویت باشد تا زمانی که وضعیت سفید نشده به نظر من کار درستی نیست که سالن‌ها تا یکی ـ دو ماه آینده بازگشایی شوند تا زمانی که شرایط بهبود پیدا نکند وگرنه شما مطمئن باشید از این پس هر چند روز یکبار می ‌شنویم که چند نفر ار هنرمندان مبتلا به کرونا شدند که امیدوارم این اتفاق نیافتد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول